У Ганнопільському НВК періодично проводиться психологічна просвіта батьків з протидії насильства над дітьми. Дана тема обговорюється на батьківських зборах, з сімями, що потрапили в складні життєві обставини.

У Ганнопільському НВК в період я проведено кампанію з питань пропаганди та збереження психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу.

Зняття соціальної та психологічної напруги навколо теми підліткових суїцидів проводилося з допомогою психологічної просвіти учнів на дані теми: «Міфи і факти про суїцид», «Рекомендації від психолога школярам: Самогубство? Ніколи!!!», «Мотиви, ознаки та сигнали суїцидальних намірів», Анкета «Ставлення до проблеми самогубства».

З учнями проведено дискусійні бесіди про наявність небезпечних груп у соціальних мережах: #СинійКит, #МореКитів, #МертвіДуші, #ТихийДім, #Явгрі, #МореДельфінів, #150зірок, #4.20, #f57, #f58, #d28, #ff33

Розгляд на педагогічних нараді питання про додержання педагогічними працівниками вимог законодавства щодо захисту дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, психологічна просвіта педагогів на тему «Як підібрати ключі до розгадки суїциду», «Фактори ризику, що підвищують суїцидальні тенденції серед учнів».

Постійно проводиться соціально – психологічний патронаж сімей, які потрапили в складні життєві ситуації.

Психологічна просвіта батьків на батьківських зборах «Попередження суїцидальної поведінки дітей та підлітків», «Фактори, які впливають на суїцидальну поведінку в молодому віці», «Хейштеги убивчих груп у соціальних мережах».

Педагогічним колективом та практичним психологом забезпечується системний контроль за зміною в поведінці учнів НВК.

/Files/images/psiholog/небий1.jpg

/Files/images/psiholog/небий2.jpg

/Files/images/psiholog/небий3.jpg

Розвиток особистості педагога

Планування роботи – основний фактор економії часу.

Організаційні принципи початку дня

Правила початку дня:

1. Розпочинати день з позитивним настроєм;

Поганий настрій знижує ефективність праці.

2. Задайте собі три питання:

· Що я маю зробити, щоб отримати від цього дня побільше радості?

· Як цей день зможе наблизити мене до мети?

· Що я можу сьогодні зробити, у якості компенсації для свого здоров’я?

3. Смачно поснідайте.

4. На роботу не поспішайте, краще вийти завчасно.

5. перевірити плани дня.

6. Спочатку займайтеся складними питаннями.

7. Приступайте до роботи без вагань.

Правила середини дня:

1. Закінчіть недовиконане;

2. Оцініть результати;

3. Побудуйте план на завтра.

Знаходьте час для роботи – це умова успіху.

Знаходьте час для роздумів – це джерело сили.

Знаходьте час для гри – це секрет молодості.

Знаходьте час для читання – це основа знань.

Знаходьте час для дружби – це умова щастя.

Знаходьте час для мрії – це шлях до зірки.

Знаходьте час для кохання – це істина радість життя.

Знаходьте час для гумору – це музика душі.

Рекомендації з розвитку пам'яті

1. Учи з бажанням знати і пам'ятати.

2. Ретельно аналізуй і осмислюй весь матеріал, який запам'ятовуєш.

3. Використовуй під час запам'ятовування плани, схе­ми, смислові опори, про­блемні ситуації тощо.

4. Запам'ятовуй матеріал частинами.

5. Краще вчити по одній го­дині сім днів, ніж сім годин за один день.

6. Після математики вчи історію, після фізики — літе­ратуру: краще запам'ятовуєть­ся різноманітне.

7. Переказуй матеріал, став собі запитання і відповідай на них.

8. Чергуй види діяльності: складні завдання та прості, працю й відпочинок.

9. Якщо отримав завдання /вівторок, а відповідати по­трібно в п'ятницю, не чекай четверга: учи одразу, а в чет­вер тільки повтори.

10. Використовуй свої знання в діяльності.

11. Пам'ятай, що краще запам'ятовується початок і кінець, гірше — середина. Тож на середині уроку спро­буй бути більш уважнішим.

12. Краще запам'ятовуєть­ся логічно пов'язаний матері­ал, ніж окремі слова.

Декількауніверсальних рецептівдля успішнішої тактики виконання тесту­вання

Зосередьтеся!Після виконання поперед­ньої частини тестування (заповнення блан­ків), коли ви з'ясували всі незрозумілі для себе моменти, спробуйте зосередитися і за­бути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тесту. Кваптеся без пос­піху! Жорсткі рамки часу не мають вплива­ти на якість ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, що ви правильно зро­зуміли його суть.

Почніть із легких завдань!Почніть від­повідати на ті запитання, в яких ви не сум­ніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокої­теся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму. Ви ніби звіль­нитеся від нервозності, і вся ваша енер­гія потім спрямується на складніші запи­тання.

Пропускайте!Треба навчитися пропус­кати складні або незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєте­ся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, які викликають усклад­нення.

Читайте завдання до кінця!Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими сло­вами» і добудувати кінцівку у власній уяві. Це певний спосіб припуститися прикрих помилок в найлегших запитаннях.

Думайте лише про поточне завдання!Коли ви бачите нове завдання, забудьте, все, що було в попередньому. Зазвичай за­вдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному, як правило, не допомагають, а лише зава­жають концентруватися і правильно вирі­шити нове завдання. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект — забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося заважким). Думайте лише про те, що кожне нове завдання — це шанс набрати бали.

Виключайте!Багато завдань можна швид­ше вирішити, якщо не шукати одразу пра­вильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п'яти-семи (що набагато важче).

Заплануйте два кола!Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).

Перевірте!Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути пе­реглянути і помітити явні помилки.

Вгадуйте!Якщо ви не впевнені у виб­орі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирайте такий варіант, який, на ваш погляд, більш імовірний.

Не засмучуйтеся!Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки.

Психологічна підтримка випускників, які беруть участь у ЗНО

Процедура проходження незалежного зовнішнього оцінювання - діяльність складна, що відрізняється від звичного досвіду учнів і пред’являє особливі вимоги до рівня розвитку психічних функцій. Незалежне зовнішнє тестування має ряд особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі – когнітивні, особистісні або процесуальні. Для подолання когнітивних труднощів необхідно рухатися у двох напрямках: освоювати навички роботи з тестами і допомагати випускнику виробляти індивідуальну стратегію діяльності. І якщо навички роботи – це більше педагогічне завдання, то вироблення індивідуальної стратегії – це завдання психологічне.

Особисті труднощі, як правило, пов’язані з підвищеним рівнем тривоги взагалі та на іспиті зокрема, що призводить до дезорганізації діяльності, зниження концентрації уваги і працездатності. Психологічні заходи по профілактиці та подоланню проявів тривожності передбачаються не тільки з учнями, але й з педагогами і батьками.

Процесуальні ж труднощі спричинені в основному недостатнім знайомством із процедурою іспиту і їхнє подолання має орієнтуватися на оволодіння дітьми специфічними навичками, що визначаються особливостями процедури ЗНО.

Під час підготовки до ЗНО учням краще зосередитися на вивченні та повторенні навчального матеріалу. Для того, щоб ця діяльність була плідною, бажано правильно організовувати свій час та планувати роботу. Працювати краще «на свіжу голову», чітко визначаючи обсяг і зміст роботи. Доцільно структурувати матеріал за допомогою планів, схем, причому робити це в письмовому вигляді. При засвоєнні нової інформації важливо розуміти її, а не запам’ятовувати механічно. Не рекомендується вивчати новий матеріал безпосередньо перед іспитом, оскільки це може призвести до забування раніше засвоєного. Краще за два тижні до іспиту займатися повторенням та закріпленням пройденого матеріалу. Відповіді на найбільш складні питання бажано розгорнуто розказати комусь.

Обов’язково потрібно чергувати роботу й відпочинок. За два–три дні до тестування слід відпочити. Інакше може виникнути перевтомлення, яке зведе всі зусилля нанівець.

Готуючись до тестування, старшокласникам важливо відчувати допомогу з боку дорослих. Це може бути як підтримка інформаційного характеру стосовно питань проходження процедури ЗНО або опрацювання навчального матеріалу, так і психологічна настанова, переконання в тому, що за умови серйозної підготовки й виявлення ґрунтовних знань випускник може сподіватися на гарні результати.

Бажано, щоб такі діти не отримували на свою адресу негативних оцінок, не піддавались критиці. Краще підбадьорювати їх, вселяти впевненість у власних силах.

Рекомендації випускникам

Необхідно організувати підготовку до тестування за планом (тижні, дні, години). Складаючи розклад на кожен день занять, чітко визначитися з тим, що саме сьогодні буде вивчатися, які розділи і теми. Психологи рекомендують починати із самої цікавої теми - це допоможе ввійти у робочу форму.

Рекомендується наступний графік занять: після години занять робити перерву на 10 хвилин. Після 2-3 годин роботи можна перепочити півгодини, перекусити, а потім позайматися ще 3-4 години і відпочити не менше 2 годин, включаючи обід і прогулянку.

Напередодні складання ЗНО учням необхідно добре виспатися та відпочити. Заздалегідь підготувати все необхідне для наступного дня: одяг, документи (паспорт, свідоцтво про народження, сертифікат, картку запрошення), 2 ручки, а також годинник (якщо є). Виходячи з дому, впевнитися, чи всі необхідні речі ви взяли з собою. На пункт тестування прийти вчасно (можливо, навіть залишити собі додатковий час на непередбачувані обставини, як-то проблеми з транспортом).

Під час тестування дотримуватися правил поведінки, які передбачені процедурою ЗНО. У ході роботи з тестами слід бути максимально зосередженими: перш ніж виконувати завдання, уважно прочитати інструкцію, адже саме неуважність призводить до того, що дехто з учасників тестування не може проявити свої справжні знання. Бажано слідкувати за часом і раціонально розподіляти його.

Рекомендації батькам

Чому вони так хвилюються?

  • Сумніваються у повноті та міцності знань
  • Стрес незнайомої ситуації
  • Стрес відповідальності перед батьками і школою
  • Сумнів у власних здібностях: у логічному мисленні, умінні аналізувати, концентрації і розподілу уваги
  • Психофізичні і особистісні особливості: тривожність, стомлюваність, невпевненість у собі

Чим Ви можете допомогти своїй дитині в складний період підготовки та складання ЗНО?

Обговоріть, який навчальний матеріал потрібно повторити.

Разом складіть план підготовки.

Разом визначте, «жайворонок» випускник або «сова». Якщо «жайворонок» - основна підготовка проводиться вдень, якщо «сова» - ввечері.

Проведіть репетицію письмового іспиту (ЗНО). Встановіть тривалість пробного іспиту (3 або 4 години), організуйте умови для роботи, при яких випускник не буде відволікатися. Допоможіть виправити помилки і обговоріть, чому вони виникли.

Під час підготовки дитина регулярно повинна робити короткі перерви.

Напередодні тестування не треба підвищувати тривожність дитини - це може негативно позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно «зірватися». Бажано підвищувати впевненість дітей у собі, частіше звалити, підбадьорювати, тому що чим більше дитина боїться невдачі, тим більше ймовірності допущення помилок.

Батькам необхідно слідкувати за самопочуттям дитини, ніхто, крім батьків, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов'язаного з перевтомою.

Під контролем повинен бути режим підготовки дитини, не допускати перевантажень, чергувати заняття з відпочинком. Для занять у дитини має бути зручне місце.

Батьки повинні забезпечити калорійне харчування дитини: під час інтенсивного розумового напруження необхідна поживна і різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т.д. стимулюють роботу головного мозку.

Потрібна допомога дітям у розподіленні часу та тем по днях. Не має сенсу зазубрювати весь фактичний матеріал, достатньо переглянути ключові моменти і вловити зміст і логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки і таблиці, впорядковуючи досліджуваний матеріал за планом. Якщо дитина не вміє, їй треба показати, як це робиться на практиці.

Основні формули і визначення можна виписати на листочках і повісити над письмовим столом, над ліжком, в їдальні і т.д.

Заздалегідь під час тренування за тестовими завданнями треба привчати дитину орієнтуватися в часі і вміти його розподіляти. Тоді у дитини буде навичка уміння концентруватися впродовж усього тестування, що надасть їй спокою і зніме зайву тривожність.

Напередодні іспиту необхідно забезпечити дитині повноцінний відпочинок.

Рекомендації для батьків щодо профілактикинасильства

Будьте прикладом для своєї дитини. Пам’ятайте, що вона наслідує вашу поведінку, а отже, саме ви навчаєте її, як давати раду своїм проявам гніву.

v
Намагайтеся частіше відвідувати школу, в якій навчається ваша дитина, а якщо вона пригнічена через проблеми у школі, – втручайтеся! Сприймайте членів педагогічного колективу як союзників – вони теж зацікавлені у тому, щоб дитина навчалась у спокійній обстановці.

v
Не недооцінюйте важливість слів "Я тебе люблю", "Я пишаюся тобою": дітям будь-якого віку необхідна емоційна підтримка батьків.

v
Якщо дитина при перегляді фільму чи телепрограми побачила сцену насильства, то доцільно поговорити з нею про це, а не просто припинити перегляд. Поясніть їй, що у більшості випадків насильство, яке показують по телебаченню, – це продукт, який створено, щоб тримати глядача у напруженому стані. І це не означає, що таку модель поведінки необхідно копіювати у повсякденному житті.

v
Поговоріть з дитиною про небезпечність спілкування з особами з кримінальною та асоціальною поведінкою.

v
Частіше спілкуйтеся з дитиною, виявляйте зацікавленість її справами.

v
Заохочуйте бажання дитини говорити з вами про свої страхи, про те, що її непокоїть і дратує. Батьки мають уміти слухати і, головне, чути про тривоги своєї дитини, поділяти її інтереси та почуття, а також надавати влучні поради щодо того, як долати агресію.

v
Спостерігайте за манерою спілкування своєї дитини. Якщо вона постраждала від насильства, намагайтеся спершу з’ясувати обставини цього, а потім вирішити, яким чином можна зарадити дитині.

v Отримати психологічну допомогу Ви можете звернувшись до психолога Ганнопільського НВК Корнійчук О.А.

Ø Насиллям в сім’ї є:


Знущання над дитиною; Нанесення побоїв; Завдання шкоди здоров’ю; Залякування дитини; Порушення її статевої недоторканості; Навіювання страху; Перебивання дитини під час розмови; Ізоляція дитини; Контроль (обмеження) доступу до спілкування з ровесниками; Ігнорування дитини; Незадоволення основних потреб; Використання дитини як засіб економічного торгу; Погроза залишити дитину; Погроза фізичною розправою; Поводження з дитиною як з прислугою; Відмови в поінформуванні про важливі рішення сім’ї.

Щоб такого не було - рекомендації для батьків:
· Забезпечити фізичну безпеку – не залишати дитину без нагляду;
· Підтримуйте сімейний розклад дитини;
· Слідкуйте за дитиною: Будьте послідовним, Усно визначайте свої опікування та межі дозволеного, Давайте настанови, а не покарання, Приділяйте дитині свій час і увагу, Беріть участь в житті дитини: ігри, шкільні заходи;
· Заохочення і підтримка: Заохочуйте дітей займатися тим, чим їм цікаво, Будьте позитивними, Навчайте їх необхідних навичок, Якщо дитини вас дратує, скажіть їй свої відчуття від першої особи «Мені важко коли хтось заважає», Довіряйте дітям, Визнавайте право її на особисте життя, Говоріть та дійте так, щоб діти відчували себе у безпеці.

10.12.13р. Права дитини в казках

10 грудня 2013 року для найменших школярів-першокласників був проведений виховний захід соціальним педагогом «Права та обов’язки в сюжетах казок» присвячений Дню прав людини.

/Files/images/SAM_2083.JPG

/Files/images/SAM_2084.JPG

/Files/images/SAM_2085.JPG

/Files/images/SAM_2086.JPG

/Files/images/SAM_2087.JPG

/Files/images/SAM_2088.JPG

/Files/images/SAM_2089.JPG

/Files/images/SAM_2090.JPG

10.12.13р. Права дитини в бібліотеці

Початкова ланка НВК теж брала активну участь в поповненні багажу знань своїх прав та обов’язків. Так учні 1-4 класів взяли участь у конкурсі малюнків та обмінювалися думками щодо інформаційної виставки в шкільній бібліотеці.

/Files/images/SAM_2074.JPG

/Files/images/SAM_2075.JPG

/Files/images/SAM_2076.JPG

/Files/images/SAM_2077.JPG

/Files/images/SAM_2078.JPG

/Files/images/SAM_2079.JPG

/Files/images/SAM_2080.JPG

/Files/images/SAM_2091.JPG

/Files/images/SAM_2092.JPG

/Files/images/SAM_2093.JPG

/Files/images/SAM_2094.JPG

/Files/images/SAM_2095.JPG

/Files/images/SAM_2096.JPG

10.12.13р. Права виставка

У стінах Ганнопільського НВК під час проходження Тижня правового виховання, соціальним педагогом Матвійчук Т.А. була організована тематична виставка «10 грудня – День прав людини».

/Files/images/Фото2454.jpg

/Files/images/Фото2460.jpg

02.12.13р. СТОП насильству

02.12.2013 року – заступником директора з ВР Ящик Л.А., психологом Корнійчук О.А. та соціальним педагогом Матвійчук Т.А. був проведений круглий стіл з елементами тренінгу «Попередження насильства в учнівських колективах» із учнями 9-11 класів, присвячений акції «16 днів проти насильства».

/Files/images/SAM_2033.JPG

/Files/images/SAM_2034.JPG

/Files/images/SAM_2035.JPG

/Files/images/SAM_2036.JPG

/Files/images/SAM_2037.JPG

/Files/images/SAM_2038.JPG

/Files/images/SAM_2039.JPG

/Files/images/SAM_2045.JPG

/Files/images/SAM_2048.JPG

/Files/images/SAM_2053.JPG

/Files/images/SAM_2056.JPG

/Files/images/SAM_2059.JPG

/Files/images/SAM_2062.JPG

/Files/images/SAM_2063.JPG

/Files/images/SAM_2066.JPG

/Files/images/SAM_2067.JPG

/Files/images/SAM_2069.JPG

/Files/images/SAM_2070.JPG

/Files/images/SAM_2071.JPG

/Files/images/SAM_2072.JPG

/Files/images/SAM_2073.JPG

29.11.13р. СНІД агітбригада

29.11.13р. за участі п’ятикласників та дев’ятикласників була підготовлена агітбригада «Ми – за життя», присвячена Дню боротьби зі СНІДом.

Учні повідомили про страшну хворобу ВІЛ/СНІД, про шляхи передачі ВІЛ та заходи захисту особистості.

/Files/images/222/SAM_2023.JPG

/Files/images/SAM_2024.JPG

/Files/images/SAM_2025.JPG

/Files/images/SAM_2026.JPG

/Files/images/SAM_2027.JPG

/Files/images/SAM_2028.JPG

/Files/images/SAM_2029.JPG

/Files/images/SAM_2030.JPG

/Files/images/SAM_2031.JPG

/Files/images/SAM_2032.JPG

14.11.13 Виставка плакатів

Під час проведення Тижня психології та соціальної педагогіки, 14.11.13р. була організована та проведена виставка плакатів учнями 6-11 класів на тему: «Ми – за здоровий спосіб життя».

/Files/images/Фото2431.jpg

/Files/images/Фото2432.jpg

/Files/images/Фото2433.jpg

/Files/images/Фото2434.jpg

/Files/images/Фото2435.jpg

07.11.13 Права людини

За участі соціального працівника Гольдера М.Ю. та соціального педагога Матвійчук Т.А. для учнів старшокласників була проведена лекціяя на тему: «Правове виховання». Учні активно включалися в обговорення поставлених питань та вільно висловлювали власні думки.

/Files/images/SAM_1970.JPG

/Files/images/SAM_1971.JPG

/Files/images/SAM_1972.JPG

/Files/images/SAM_1975.JPG

/Files/images/SAM_1976.JPG

/Files/images/SAM_1977.JPG

/Files/images/SAM_1978.JPG

/Files/images/SAM_1979.JPG

01.11.13 Права дитини

Із учнями-третьокласниками був проведений цікавий діалог на правову тематику. За допомогою роздаткового матеріалу соціального педагога Матвійчук Т.А., кожен учень розповів про права та обов’язки дитини.

/Files/images/SAM_1950.JPG

/Files/images/SAM_1951.JPG

/Files/images/SAM_1952.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 88

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.